Ekonomi

Tüketiciler en çok sabit internetten şikayetçi

Bilgi Teknolojileri ve Bağlantı Kurumu (BTK) tarafından yayınlanan Elektronik Haberleşme Dairesi Başkanlığı raporuna göre BTK Online Tüketici Şikayet Sistemi üzerinden en çok şikayet edilen hizmet genişbant internet erişimi oldu. BTK’ya 2022 yılında toplam 219 bin 382 şikayet gelirken, bu şikayetlerin yarısından fazlası olan 113 bin 633 adedi internet servis sağlayıcıları ve genişbant internet erişimi ile ilgiliydi. İnternet hizmetini taşınabilir iletişimle ilgili 76 bin 490 şikayet izledi.

Hizmet kalitesi sorunlu

BTK’nın denetlemek misyonunu üstlendiği elektronik haberleşme hizmetlerinde en fazla şikâyet, hizmet kalitesi ve iletişim sorunları ile ilgili olmuştur. Yılın dördüncü çeyreğinde taşınabilir hizmetlerle ilgili en fazla şikayet, iletişim sorunundan çok kapsama alanı olarak ayrıldı.

İnternet ile ilgili yapılan toplam şikayetlerin yüzde 40,78’ini bağlantı/hizmet kalitesi oluştururken, taşınabilir hizmetlerde bu şikayetler yüzde 19,77 oldu. Uydu platformu hizmetlerinde, sabit telefon hizmetlerinde ve Kablo TV hizmetlerinde ilişki ve hizmet kalitesi şikayetlerinin oranı, taşınabilir hizmet kalitesi şikayetlerinin oranından daha yüksekti.

Yaygın şikayetler kalite ve faturalardır.

İnternet ile ilgili olarak, iletişim ve hizmet kalitesi şikayetleri ilk sırada yer alırken, bunu abonelik işlemleri, faturalama, taahhüt/cayma ücreti şikayetleri ile yanlış ve eksik bilgi takip etmektedir.

Mobil hizmetlerde şikayetlerin başında kapsama alanı/hizmet kalitesi gelmektedir. Bunu abonelik süreçleri, faturalama, sonlandırma süreçleri ve tarifeler/kampanyalar takip etmektedir. Uydu platform işletimine ilişkin şikayetlerin başında hizmet kalitesi gelirken, yanlış ve eksik bilgi ikinci sırada yer alıyor. Sabit telefon hizmetleriyle ilgili şikayetler diğer hizmetlerle benzerlik gösterirken, sabit telefon hizmetleriyle ilgili ilk beş şikayetin ortasında veri gizliliğinin yer alması dikkat çekiyor.

inonuhaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu